Tuesday, September 2, 2014

Kisah Benar saya : Sakit Lutut 6 Tahun Lalu Hilang!!!



Di sini saya nak share kisah saya sendiri. Dulu saya memang ada masalah sakit lutut selepas melahirkan anak sulung pada 2008, masa tu umur saya baru 27 tahun. Pelik kan, umur muda  lagi tapi dah kena sakit lutut. Masa tu saya masih belajar di maktab. maklum saja lah student kena banyak jalan turun naik bukit, turun naik tangga maka makin serius lah sakit saya. Saya selalu mengadu kat suami sampaikan suami bawa saya ke klinik beberapa kali. Doktor hanya beri ubat tahan sakit sahaja. Alahai..ubat tahan sakit bagi saya tak elok, takkan nak bergantung kepada ubat sahaja kan.Pastu doktor nasihatkan supaya ambil kalsium iaitu susu..Dua kali mengeluh, mmg saya ni jenis anti susu..haha.masa kecik je suka, bila  dah tua ni mmg tak suka.
Sakit saya makin serius bila kerap jalan, naik turun tangga dan sangat terseksa bila kerap duduk bangun. Saya memang tak ambil apa-apa ubat sendi walaupun dah lahirkan 3 orang anak. Mungkin kalsium saya dah banyak sgt deliver kat baby tu yang saya jadi tak cukup kalsium...hihi. Kesannya amat sakit terutama bila solat dan nak uruskan anak. Yelah masa nak mandikan anak kena duduk bangun kan.
Sakit saya berterusan sehingga tahun Mac 2013 saya mula mengambil Ostematrix. bulan pertama, bulan ke2 still sama lagi, sakit lutut masih ada. Saya hanya ambil Ostematrix untuk sakit sendi saya sebab malas nak ambil AJHT dam Omega.Saya hanya konsisten ambil setiap hari, botol berganti botol saya terus ambil setiap malam 4 biji sebelum tidur. Konsisten ambil sebab suka bila bangun pagi pasti akan ke tandas. Yelah Ostematrix bantu penghadaman, sebelum ni pun ada masalah sembelit..Sebab lain kerana saya sedar pentingnya kalsium yang cukup. Saya tahu saya tidak suka susu jadi ambil pil kalsium lah sebagai alternatif pilihan.
Saya sedar sakit lutut saya hilang pada bulan April yang lepas iaitu bulan Promo Ostematrix..haha. Macam kena pulak bulan promo Ostematrix, sakit lutut hilang...maksudnya setahun saya ambil Ostematrix hilang terus sakit lutut yang sekian lama. Memang hilang terus sampai ke hari ni. Alhamdulillah sangat2. Saya dah tak de masalah nak duduk bangun, nak solat lama-lama, nak mandikan anak, nak naik turun tangga sekolah, nak jalan jauh. Alhamdulilah syukur kepada Allah pertemukan saya dengan Ostematrix. Rasanya kalau ambil set lengkap sendi mungkin tempoh untuk pulih tak lama.

Itulah kisah ShakleeEffect saya. Sekiranya anda ada masalah yang sama dengan saya, hubungi saya, saya akan cuba bantu. Cuma nasihat saya konsisten lah untuk makan vitamin.Kesannya amat hebat!!

#shakleeeffect
#s2uFamilies
#s2united


BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan