Monday, July 7, 2014

Kalsium Shaklee OSTEMATRIX Melegakan sakit

Alhamdulilah bertemu lagi kita di entry ini.
Hari ni saya nak share tentang pengalaman saya sendiri yang mengambil vitamin Ostematrix ni sejak setahun yang lalu.

Ramadhan tahun ni ada kelainan sikit lah yg saya rasa...

pe dia??

dapat solat terawih smooth jer..LUTUT DAH TAK SAKIT LAGI!!!
sangat2 gumbira..

saya ni ada masalah sakit lutut sejak beranak sulung..cam dah tua kan padehal umur time tu baru 27 tahun..ianya berlarutan sehingga awal tahun ni..kelemahan saya ialah mmg tak suka susu..org kata ANTI SUSU.
saya alami masalah ini terutama ketika naik tangga, solat, duduk bangun..sakit dan tak selesa tau..

saya start ambil OSTEMATRIX ( kalsium ) shaklee sejak tahun lepas lagi...botol berganti botol saya ambil sbb mmg time tu ada kesedaran pentingnya pengambilan kalsium..sakit lutut tak terus hilang tapi saya terus ambil disebabkan suka akan kesannya..lawas, hilang lenguh2 dan lena tidur saya walaupun masa tidur tak menentu tapi tetap lena.

Baru bulan mac tahun ni baru perasan yang sakit lutut saya seolah-olah lesap terus..boleh duduk bangun sepantas kilat je...(nak bagitau tanpa sangkut2 la tu). Sakit sendi kat pergelangan tangan juga hilang ( dah lama sakit cuma asyik dok tangguh nak g mengurut )..ianya hilang sampailah ke hari ni.. saya rasa sgt2 happy dan ingin sekali share dgn semua org.

saya cuma ambil ostematrix tapi kalau ambil sekali dgn AJHT lagi cepat kesannya sbb AJHT mmg utk sendi..

kepada kawan2 yang ada masalah sakit sendi ke masalah tulang rapuh ke, tulang patah sebab accident ke, saya sgt2 syorkan ambil lah OSTEMATRIX..tak rugi bila anda rasai kesannya malah anda akan rasa rugi tak cuba dari awal.


Macam mana nak pilih pil kalsium terbaik??

1. Pastikan pil kalsium yang diambil turut mengandungi magnesium yang mencukupi. Magnesium mengasimilasi kalsium ke dalam tulang dan memperkuatkannya. Nisbah kalsium : magnesium yang terbaik adalah 2:1 untuk fungsi yang optimum.

2. Pastikan kalsium itu juga disertakan dengan vitamin D kerana vitamin D diperlukan untuk penyerapan kalsium yang terbaik. Vitamin D juga tak dihasilkan oleh badan. Kita memperolehi vitamin D daripada cahaya matahari tapi, berapa lamakah kita terdedah dengan cahaya matahari terutama sekali yang bekerja 24jam dalam aircond ye ?

3. Kalsium terbaik adalah kalsium citrate kerana penyerapannya adalah yang terbaik berbanding kalsium lain. Kalsium citrate juga larut dalam air. So, jika ada kalsium berlebihan dalam badan ia mudah dibebaskan melalui air kencing.

4. Mengandungi mangan, copper dan zinc yang membantu mengaktifkan enzim bagi fungsi kepadatan tulang.

5. Mengandugi boron yang membantu dalam metabolisme tulang. 


Cuba semak kandungan di botol Ostematrix, adakah memenuhi kriteria yang saya cerita di atas tu?


FUNGSI OSTEMATRIX

1) Membina tulang dan gigi yang kuat.
2) Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
3) Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf.
4) Membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut (PMS) seperti perut kembung (Bloating), kekejangan (Cramps), retensi air(water retention), mudah meradang(irritability) dan kemurungan(moodiness).
5) Membantu proses penyimpanan dan pelepasan  sesetengah hormon.
6) Membantu perkembangan tubuh badan normal.
7) Merendahkan kandungan fosfat bagi mereka yang mengidap penyakit buah pinggan kronik

Anda berminat untuk dapatkan Ostematrik, boleh menghubungi saya seperti di bawah, saya akan menjawab pertanyaan anda dengan kadar segera. In shaa Allah.


FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan