Friday, July 4, 2014

Diet dengan Cinch Shake Mix Shaklee

Untuk menurunkan berat badan, perkara pertama yang perlu kita tahu ialah keperluan kalori setiap hari. Perlu ingat bahawa jika makan lebih dari kalori yang diperlukan badan, berat akan meningkat, bukan menurun. Contohnya, keperluan kalori harian saya ialah 1800. Ibu menyusu perlu tambah lagi 500cal.. Jadi jumlahnya ialah 2300cal. Jika saya ingin menurunkan berat badan, saya perlu mengambil antara 2000cal atau kurang kalori setiap hari. Boleh kira kalori di sini:                               


1kg bersamaan lebih kurang 7000cal.
Jadi kalau sehari anda kurangkan 500cal, 14  hari turun 1kg. Jika ambil bersama cinch shake insyaAllah boleh turun lagi cepat.

JADUAL PEMAKANAN CADANGAN SAYA

So ini ialah jadual pengambilan yang saya cadangkan. 

Breakfast : Sebiji pisang (bagus sebab nutritious dan ada enzim percernaan, boleh boost weight loss), cinch shake (kalau boleh minum kosong je, atau tambah ESP/susu low fat). B- Complex, Vita-C, Alfalfa (detoks)

Snek pagi : Buah / Biskut / ESP dan Vitalea (tak boleh ambil bersama susu)

Tengahari : Cinch Shake. Untuk yang menyusu badan boleh la ambil light lunch. Kalau tak, minum cinch shake sahaja.

Snek petang : Sama macam snek pagi. Kalau lapar sangat campur Oat dalam ESP.

Malam : Makan seperti biasa tapi sebelum 8pm. Omega Guard

Sebelum tidur : Alfalfa
Kurangkan makanan berminyak, manis dan masin. Minum air banyak

Exercise 2 kali seminggu (paling kurang)

PENTING :  Minum air masak sekurang-kurangnya 3L sehari

Ini hanya cadangan saya yer, boleh ubah kalau dah jemu dengan jadual. Basically sehari ambil 2 kali cinch shake sebagai meal replacement. Yang penting, eksperimen sendiri, cara mana yang terbaik untuk badan kita. You know your body best!

Anda nak direct shopping Cinch Shake Mix Shaklee??, Klik mana2 link di bawah ikut citarasa anda :

http://bit.ly/1ovbJT8 ( perisa Vanilla )
http://bit.ly/1n1a6x7 (perisa coklat )
http://bit.ly/1n1acVq (perisa cafe latte )

**Saya akan follow up dan beri konsultansi selepas pembelian online anda.
Sebarang pertanyaan, sila hubungi saya atau add friend di FB, saya sedia membantu setiap masa.


FREE CONSULTATION
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Salwani 
ID No : 917034
HP : 0132260818 ( call/sms/whatsapp/telegram/Line )
COD : Seberang Takir/Gong Badak/Manir/ seluruh Kuala Terengganu
POS ke seluruh Malaysia

**COD akan dilakukan selepas waktu persekolahan ( 2 ptg ke atas )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER :

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan